משולחנה של הסמנכ"לית לפדגוגיה

"מציגים" למידה

שבט תשע''ג

במפגש הבין סניפי של מורי הפרויקטים מחטיבות הביניים שנערך לאחרונה, בסמוך לסיום המחצית, עסקנו בסוגיית ההעמדה של ההבנה בתחום הדעת במרכזה של הצגת הלמידה. מאחר שלא תמיד ניתן לעמוד מן התוצר לעצמו על ההבנה שאנחנו מכוונים אליה, מכילה הצגת הלמידה עזרים נוספים, כגון מצגות ופלקטים המתארים את שלבי הלמידה. התלמידים המציגים עומדים לצד התוצרים שהפיקו – תרתי משמע – עונים על שאלות של תלמידים-עמיתים, בני משפחה ואפילו אנשים זרים, כמו מומחים שמוזמנים לתת משוב ושיפוט מנקודת מבט מקצועית על התוצרים המוצגים בפניהם. התלמידים נותנים הסברים המבהירים את תהליך הלמידה, במסגרתו הפיקו את הפרויקט ולעתים גם "מפעילים" את הקהל במסגרת סדנאית, ובכך מעוררים את מעורבותו.

מעמד כזה משקף את המאמץ של היחיד ושל הקבוצה ואת יחסי הגומלין:

  • בין אנשים: תלמידים, מורים, קהלים שונים.
  • בין בית הספר לעולם האמתי, באמצעות קשר עם מומחים מהקהילה
  • בין ידע תאורטי למיומנויות וכישורים מעשיים, אלה גם אלה נחוצים בלמידה המשלבת פרויקטים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה משולחנה של הסמנכ"לית לפדגוגיה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.